کشمش منبع خوبی از مواد مغذی گیاهی

برایان سنت پیر، متخصص تغذیه، می افزاید که کشمش ممتاز منبع خوبی از مواد مغذی گیاهی – ترکیبات گیاهی طبیعی – است که حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

آنها همچنین مقداری آهن و مقادیر کمی از سایر ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله حدود 300 میلی گرم پتاسیم برای یک وعده استاندارد یک چهارم فنجان دارند.

(موسسه ملی بهداشت، 4700 میلی گرم پتاسیم در روز را برای بزرگسالان توصیه می کند.)

فریدمن می گوید، کشمش سبز پلویی حاوی منیزیم است که برای سلامت قلب و همچنین عملکرد سالم اعصاب و ماهیچه ها مفید است.

انگور چروک شده همچنین حاوی حدود دو گرم فیبر در هر وعده است.

 

اما کشمش تیزابی طلایی نیز کالری نسبتاً بالایی دارد. یک وعده حدود 130 عدد دارد که می تواند برای یک میان وعده بسیار زیاد باشد. سنت پیر می گوید: «به عنوان انگور خشک، تقریباً به اندازه انگور معمولی آب ندارند، بنابراین بر اساس کالری، به اندازه انگور معمولی یا سایر میوه های تازه سیر کننده یا سیر کننده نیستند.

آره. یک وعده حاوی حدود 24 گرم شکر است – تقریباً مقدار شکر موجود در یک كشمش صادراتي ملایر  یا یک مشت لوبیا ژله ای.

یک تفاوت این است که قند موجود در کشمش، برخلاف آب نبات، به طور طبیعی وجود دارد. از آنجایی که کشمش یک غذای کامل است، مواد مغذی دیگری مانند فیبر را نیز ارائه می دهد که به تنظیم پاسخ بدن به هجوم قند کمک می کند.

  • منابع:
    1. Are Raisins Healthy? Here’s What Experts Say
  • تبلیغات: 
  1. ۲۳ پیشنهاد افراد ثروتمند جهان برای پولدار شدن
  2. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
  3. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
  4. کمپوت آلبالو پیوندی گیلاسی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *