قیسی زردآلو یکی از موارد جامانده در ماه توسط فضانوردان

پوست خود را با خوردن قیسی زردآلو بهبود بخشید: خوردن زردآلو از پوست شما در برابر عوامل آسیب رسان مختلف مانند آفتاب، آلودگی و دود سیگار محافظت می کند.

ویتامین C و E موجود در زردآلو ممکن است از پوست شما حمایت کند. ویتامین C کلاژن تولید می کند که خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست شما را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، ویتامین C با از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی محافظت می کند.

بتاکاروتن موجود در زردآلو از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

ترویج روده سالم: یک فنجان (165 گرم) زردآلو ورقه شده 3.3 گرم فیبر دارد که به ترتیب 8.6 درصد و 13.2 درصد DV برای مردان و زنان است.

زردآلو سرشار از فیبر محلول و نامحلول است. زردآلو عمدتاً سرشار از فیبر محلول است که برای حفظ سطح قند خون و کلسترول سالم ضروری است.

فیبرها عملکرد دستگاه گوارش شما را بهبود می بخشند و برای باکتری های سالم روده شما مفید هستند. میکروبیوم روده سالم‌تر خطر چاقی را کاهش می‌دهد.

سرشار از پتاسیم: زردآلو حاوی پتاسیم است که وظیفه ارسال سیگنال های عصبی و کنترل انقباضات ماهیچه ای و تعادل مایعات را بر عهده دارد. دو عدد زردآلو (70 گرم) دارای 181 میلی گرم پتاسیم است که 4 درصد از DV است.

مصرف کافی پتاسیم از نفخ جلوگیری می کند و فشار خون را سالم نگه می دارد.

مطالعه ای بر روی 33 شرکت کننده که از رژیم غذایی غنی از پتاسیم پیروی می کردند، انجام شد.

در پایان این مطالعه، مشخص شد که پتاسیم باعث کاهش فشار خون و کاهش 24 درصدی خطر سکته مغزی می شود.

از آنجایی که زردآلو سرشار از آب است، فشار خون، دمای بدن، سلامت مفاصل و ضربان قلب شما را کنترل می کند. یک فنجان (165 گرم) زردآلو تازه و ورقه شده تقریباً 2/3 فنجان (142 میلی لیتر) آب ارائه می دهد.

خوردن زردآلو برای جبران از دست دادن آب و الکترولیت بعد از یک تمرین سخت مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *